Statut

I  OPĆE ODREDBE

Član 1.

Ovim Statutom se utvrđuje naziv, sjedište i područje djelovanja udruženja Sindikat policije Kantona Sarajevo (u daljem tekstu: Sindikat), djelatnost, programski ciljevi i svrha osnivanja Sindikata, organizacioni oblici Sindikata i udruživanje u saveze i unije, uvjeti i način učlanjenja u Sindikat, prestanak članstva, prava, dužnosti i odgovornosti članova Sindikata, organi Sindikata i njihova nadležnost, upravljanje, prestanak rada, predstavljanje i zastupanje, imovina Sindikata, način sticanja i raspolaganja sredstvima Sindikata, izvori finansiranja, kolektivno pregovaranje, štrajk i drugi metodi pritiska, oblici zaštite interesačlanova Sindikata, javnost rada, pečat i znak Sindikata.

Udruženja Sindikat policije Kantona Sarajevo upisom u Registar Udruženja stiče svojstvo pravnog lica.

II  NAZIV, SJEDIŠTE I PODRUČJE DJELOVANJA

Član 2.

Naziv udruženja je: „Udruženje Sindikat policije Kantona Sarajevo”.Skraćeni naziv udruženja je: ,,SPKS”.

Član 3.

Sjedište udruženja  Sindikat policije Kantona Sarajevo je u  Sarajevu, ulica La Benevolencije broj: 16.

Član 4.

Sindikat djeluje na području Kantona Sarajevo.

III  PROGRAMSKI CILJEVI, DJELATNOST I SVRHA OSNIVANJA

A) Djelatnost

Član 5.

Djelatnost Sindikata je: podsticanje, koordiniranje, objedinjavanje i ostvarivanje zajedničkih interesa i aktivnosti u vođenju pregovora vezanih za zaključivanje, potpunu i dosljednu primjenu kolektivnog ugovora koji se kao takav primjenjuje na policijske službenike, državne službenike i namještenike Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo (u daljem tekstu Ministarstvo), obezbjeđenje, razvoj i realizacija kvalitetnog radno-pravnog statusa sindikalnog članstva, utjecaj na donošenje zakonske i podzakonske regulative od značaja za radnu, ekonomsku i socijalnu sigurnost sindikalnog članstva i njihova radno-pravna zaštita putem stručnih sindikalnih službi i angažovanjem advokata i drugih stručnih lica u cilju obezbjeđenja besplatne pravne pomoći za članove Sindikata, podrška i pomoć članstvu u rješavanju egzistencijalnih i materijalnih pitanja, edukacija sindikalnog članstva, sindikalna saradnja i savezi sa sindikatima u Bosni i Hercegovini.

B) Ciljevi

Član 6.

Sindikat je samostalna, dobrovoljna, interesna, nevladina, nestranačka, multietnička i multinacionalna organizacija koju čine njeni članovi s ciljem izražavanja, objedinjavanja, zaštite i unapređenja zajedničkih ekonomskih, socijalnih i pravnih interesa.

Član 7.

Programski ciljevi Sindikata usmjereni su na:

  • zakonit odnos u svim oblastima života i rada od interesa za članstvo Sindikata,
  • na stvaranje pravnih i drugih preduslova za puno ostvarenje radnih i socijalnih
    prava članova Sindikata,
  • na pružanje svih vidova zakonom dopuštene podrške i pomoći svojim članovima.

U ostvarivanju svojih ciljeva Sindikat će se prvenstveno zalagati za:

  • razvoj demokratskih procesa i izgradnju pravne i socijalne države i osiguranje
    preduslova za slobodan sindikalni rad,
  • iniciranje dogradnje, donošenje i primjenu zakonske i podzakonske regulative
    kojom se obezbjeđuje ekonomska i socijalna zaštita i sigurnost članova,
  • obezbjeđenje   odgovarajućih  uslova   za  rad,   humanizaciju   rada   i   uvođenje
    savremenih sredstava rada i tehnologije,
  • zaštitu prava članova Sindikata na utvrđivanju realne cijene rada za sve kategorije uposlenika u Ministarstvu,
  • učešće   u   pregovorima   i   zaključivanju  kolektivnog   ugovora   za  uposlenike Ministarstva,
  • potpuno ostvarivanje prava i obaveza članova Sindikata i zaštitu interesa članova Sindikata,
  • omasovljavanje članstva i veće učlanjenje mladih i žena u Sindikatu,
  • obezbjeđenje sredstava za rad i djelovanje Sindikata kroz članarinu, marketing i druge zakonom predviđene oblike finansiranja,
  • iznalaženje mogućnosti za obezbjeđenje besplatne pravne pomoći u ostvarivanju
    zaštite prava i interesa članova Sindikata,
  • edukacija   članova   sindikata,   organizovanje i provođenje različitih oblika
    usavršavanja i stručnog obrazovanja;
  • iznalaženje mogućnosti za rješavanje egzistencijalnih problema članova i obezbjeđenje materijalne i socijalne sigurnosti članova Sindikata putem raznih vidova pomoći i saradnja sa domaćim i inostranim donatorima u vezi sa obezbjeđenjem te pomoći,
  • formiranje fondova  u skladu sa Zakonom (Fond solidarnosti, Štrajkački fond i dr.)
  • zaključivanje ugovora o povoljnijim uslovima kreditiranja, kupovine roba, kao i osnivanje vlastitih potrošačkih, štedno-kreditnih zakonom predviđenih oblika organizovanja u cilju zadovoljenja interesa članova Sindikata.
  • organizovanje odmora i rekreacije članova Sindikata;
  • zadovoljenje kulturnih i sportskih potreba članova Sindikata;
  • saradnja sa ostalim sindikatima u Bosni i Hercegovini i inostranstvu;
  • obezbjeđivanje i očuvanje svoje nezavisnosti prema Vladi i svim ostalim državnim insitutucijama, vjerskim zajednicama, političkim strankama i drugim institucijama sistema,
  • iniciranje i učestvovanje u pripremi i predlaganju zakona i podzakonskih akata koji regulišu prava i obaveze policijskih službenika, državnih službenika i namještenika u Ministarstvu.

IV  ORGANIZACIONI OBLICI SINDIKATA I UDRUŽIVANJE U SAVEZE

Član 8.

Sindikat djeluje putem svojih organa upravljanja i organizacionih oblika predviđenih ovim Statutom, kao i putem saveza i unija čiji je član.

A) Organizacioni oblici

Član 9.

  • U okviru Sindikata, kao organizacioni oblici obrazuju se sindikalne organizacije i
    sindikalne grupe.
  • Svaka sindikalna organizacija bira svoje sindikalne povjerenike među svojim
    članovima – prostom većinom – glasanjem koje organizuje i provodi sindikalna organizacija.
  • Sindikalni povjerenik predstavlja sindikalnu organizaciju i delagat je u Skupštini
    Sindikata.

Član 10.

Strukturu sindikalnih organizacija čini ukupno devet sindikalnih organizacija i to:

  • Prva sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Prvoj policijskoj upravi i Odjeljenjima za administraciju Stari Grad i Centar,
  • Druga sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Drugoj policijskoj upravi i Odjeljenju za administraciju Novo Sarajevo,
  • Treća sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Trećoj policijskoj upravi i Odjeljenju za administraciju Novi Grad,
  • Četvrta sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Četvrtoj policijskoj upravi i Odjeljenjima za administraciju Ilidža, Trnovo i Hadžići,
  • Peta sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Petoj policijskoj upravi i Odjeljenjima za administraciju Ilijaš i Vogošća,
  • Šesta sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Jedinici za saobraćaj,
  • Sedma sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Jedinici za podršku,
  • Osma sindikalna organizacija – koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u sjedištu Ministarstva – Kabinetu Ministra, Uredu policijskog komesara, Upravi administracije i podrške – direktor, Sektoru krim policije sa odjeljenjima, Sektoru uniformisane policije sa Odjeljenjem za KDZ,
  • Deveta sindikalna organizacija koju čine članovi Sindikata koji obavljaju poslove i zadatke u Sektoru administracije sa Odjeljenjima, Sektoru za podršku sa Odjeljenjima i Sektoru za informatičku podršku sa Odjeljenjima.

U skladu sa stavom (1) ovog člana sindikalne organizacije biraju – imaju slijedeći broj sindikalnih povjerenika:

  • Prva sindikalna organizacija – tri sindikalna povjerenika
  • Druga sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika
  • Treća sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika
  • Četvrta sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika
  • Peta sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika
  • Šesta sindikalna organizacija -jedan sindikalni povjerenik
  • Sedma sindikalna organizacija – jedan sindikalni povjerenik
  • Osma sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika
  • Deveta sindikalna organizacija – dva sindikalna povjerenika

U cilju efikasnijeg djelovanja Sindikata i djelotvornijeg objedinjavanja interesa članova Sindikata strukturu sindikalnih organizacija iz stava (1) ovog člana i broj sindikalnih povjerenika iz stava (2) ovog člana može mijenjati Upravni odbor odlukom koju donosi dvotrećinskom većinom svih članova Upravnog odbora.

Član 11.

Članovi Sindikata koji nisu uposlenici Ministarstva svoja prava i obaveze ostvaruju u sindikalnoj organizaciji putem koje su se učlanili ili sindikalne organizacije koju sami izaberu.

Član 12.

U okviru pojedine sindikalne organizacije može se obrazovati i sindikalna grupa koju ne može činiti više od 30, a manje od 10 članova Sindikata.

B) Udruživanje u saveze i unije

Član 13.

Sindikat se može udružiti u savez ili uniju i pripojiti ili razdvojiti dvotrećinskom odlukom Skupštine, čije donošenje može inicirati isključivo Upravni odbor.

Na isti način, Sindikat može istupiti iz saveza ili unije.

V UVJETI I NAČIN UČLANJENJA, PRESTANAK ČLANSTVA, PRAVA, DUŽNOSTI I OBAVEZE ČLANOVA SINDIKATA

Član 14.

Član Sindikata može biti uposlenik Ministarstva, kadet Ministarstva i penzionisani uposlenik organa unutrašnjih poslova i druga lica koja za to imaju interes, osim poslodavaca.

Članom Sindikata ne može postati osoba koja je sudski osumnjičena ili osuđena za neko od krivičnih djela protiv čovječnosti i međunarodnog prava ili za neku od radnji predviđenih članom 9. Statuta Međunarodnog suda za sudsko gonjenje osoba odgovornih za teška kršenja međunarodnog humanitarnog prava na području bivše Jugoslavije, kao i osobe koje pripadaju organizacijama ili udruženjima koje su od strane međunarodnih organizacija ili organa Federacije definisane kao organizacije koje svojim programskim ciljevima narušavaju ljudska prava i slobode.

Član 15.

Članstvo u Sindikatu je dobrovoljno, a učlanjenje se vrši putem sindikalne organizacije ili grupe.

U cilju učlanjenja lice iz člana 14. ovog statuta potpisuje pismenu izjavu o pristupanju Sindikatu.

Na osnovu izjave iz stava (2) ovog člana, Upravni odbor Sindikata donosi odluku o prijemu u članstvo Sindikata.

Sindikat vodi jedinstvenu evidenciju članova Sindikata.

Svakom članu Sindikata izdaje se članska knjižica.

Član 16.

Svaki član Sindikata, može slobodno istupiti iz članstva u Sindikatu, dostavljanjem pismene izjave na osnovu koje Upravni odbor Sindikata donosi odluku o prestanku članstva u Sindikatu.

Odluku o prestanku članstva Upravni odbor donosi i kada član prestane ispunjavati uslove propisane članom 14. ovog statuta ili kada neopravdano zanemaruje svoje obaveze koje ima kao član Sindikata.

Odluku o isključenju iz članstva u Sindikatu, Upravni odbor Sindikata donosi kada član teže povrijedi odredbe ovog statuta ili ako djeluje protivno ciljevima i interesima Sindikata.

Na odluku o prestanku članstva i odluku o isključenju iz članstva prigovor može izjaviti lice na koje se odluka odnosi u roku od pet dana od dana prijema iste. Prigovor se dostavlja Upravnom odboru, a o njemu rješava Skupština Sindikata. Prigovor ne odlaže izvršenje odluke.

Brisanje iz evidencije članova Sindikata vrši se u slučaju smrti člana Sindikata, te na osnovu odluka Upravnog odbora Sindikata donesenih na osnovu stava (1), (2) i (3) ovogčlana.

Prestankom ili isključenjem iz članstva prestaju sve obaveze i prava koja proizilaze iz članstva u Sindikatu.

Prestankom ili isključenjem iz članstva član je dužan Upravnom odboru predati svoju člansku knjižicu.

Član 17.

Član Sindikata ima slijedeća prava i obaveze:

  • da bira i bude biran u organe Skupštine Sindikata
  • da mu Sindikat u okviru raspoloživih mogućnosti obezbjedi besplatnu pravnu
    pomoć u ostvarivanju prava po osnovu rada
  • da   se   u   organizaciji   Sindikata  ili   uz  pomoć   Sindikata  usavršava   i
    osposobljava za rad u struci i djelovanju u Sindikatu
  • da bude pravovremeno i kvalitetno informisan o svim bitnim pitanjima rada i
    u vezi sa radom
  • da Sindikatu i putem tijela Sindikata iznosi zahtjeve, inicijative, stavove i
    mišljenja vezana za svoj radno-pravni položaj  i općenito egzistencijalni,
    položaj i probleme
  • da Sindikat zaštiti njegove interese
  • da u skladu sa zakonom i pozitivnim pravnim pravilima učestvuje u štrajku
    ili u organizovanom bojkotu odluka koje su u suprotnosti sa sindikalnim
    pravima i interesima
  • da redovno plaća članarinu
  • da se pridržava ovog Statuta i Statuta Unije samostalnih sindikata policije Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Statut Unije).

Ostvarenje prava i obaveza članova sindikata navedenih u stavu (1) ovog člana je osnovni cilj Sindikata.

VI ORGANI SINDIKATA

Član 18.

Organi Sindikata su:

  • Skupština,
  • Upravni odbor,
  • Nadzorni odbor i
  • Statutarna komisija.

a)   Skupština

Član 19.

Najveći organ Sindikata je Skupština.

Skupštinu Sindikata sačinjavaju delegati u skladu sa članom 9. i 10. ovog statuta.

Član 20.

Nadležnosti Skupštine su:

  • donosi Statut Sindikata i vrši njegovo usklađivanje sa Statutom Unije,
  • donosi odluke o izmjenama i dopunama Statuta Sindikata,
  • donosi godišnji program rada i finansijski plan,
  • usvaja izvještaj o radu Upravnog odbora i finansijski izvještaj,
  • usvaja izvještaj o radu Nadzornog odbora,
  • bira predsjednika Skupštine i odlučuje o njegovom razrješenju,
  • potvrđuje i bira članove Upravnog odbora i odlučuje o njihovom razrješenju,
  • bira predsjednika i zamjenika predsjednika Upravnog odbora i odlučuje o njihovom razrješenju,
  • bira predsjednika i članove Nadzornog odbora i Statutarne komisije i odlučuje o njihovom razrješenju,
  • odlučuje o pristupanju u savez ili uniju i istupanju iz saveza ili unije,
  • donosi poslovnik o svom radu,
  • odlučuje o žalbama na odluke Upravnog odbora i
  • donosi druge odluke u skladu sa Statutom i bavi se i drugim pitanjima iz domena djelovanja Sindikata.

Član 21.

Skupština se sastaje jednom godišnje, a po potrebi i češće.

Skupštinu saziva predsjednik Skupštine, a izuzetno i predsjednik Upravnog odbora na osnovu odluke Upravnog odbora u skladu sa Statutom Sindikata.

Predsjednik Skupštine je po funkciji potpisnik dokumenata koja donosi Skupština.

Predsjednika Skupštine u odsutnosti mijenja najstariji delegat Skupštine.

Skupština punovažno odlučuje kada na sjednici prisustvuje više od polovine delegata.

Odluke Skupštine donose se prostom većinom glasova, prisutnih delegata na sjednici, osim odluke iz člana 54. ovog Statuta

Glasanje na sjednici je javno, izuzev ako Skupština odluči drugačije.

Mandat predsjednika skupštine i delegata je četiri godine.

b)  Upravni odbor

Član 22.

Upravni odbor čine predsjednik, zamjenik predsjednika, član Centralnog odbora Unije samostalnih sindikata policije Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu Unija) i 8 članova .

Članovi Upravnog odbora su izabrani kandidati predloženi od strane sindikalnih organizacija, predstavnik Sekcije žena Sindikata i predstavnik Sekcije mladih Sindikata.

Broj članova Upravnog odbora određuje Skupština Sindikata.

Svaka sindikalna organizacija predlaže tri kandidata za člana Upravnog odbora, od kojih Skupština Sindikata bira predsjednika, zamjenika predsjednika i članove.

Mandat Upravnog odbora je četiri godine, s pravom reizbora.

Član 23.

Nadležnosti i obaveze Upravnog odbora su da:

  • provodi odluke i zaključke Skupštine,
  • izvršava obaveze iz programa rada,
  • brine o provođenju svih radnji vezanih za interese članstva,
  • donosi inicijativu o organizovanju štrajka na nivou Sindikata, kao i odluku o organizovanju javnog okupljanja ili mirnog protestiranja na nivou Sindikata,
  • upravlja imovinom Sindikata,
  • u skladu sa ovim statutom utvrđuje prijedlog za izbor članova Sindikata u organe koje bira Skupština,
  • podnosi godišnje ili periodične izvještaje o svom radu Skupštini na usvajanje,
  • realizira novostečene obaveze,
  • donosi poslovnik o svom radu,
  • koordinira rad organa Sindikata,
  • vodi računa o primjeni ovog statuta i Statuta Unije i donosi sve druge odluke koje prema ovom statutu nisu u nadležnosti ostalih organa Sindikata.

Član 24.

Sjednice Upravnog odbora saziva predsjednik, a u njegovom odsustvu zamjenik predsjednika, najmanje jedan put u mjesecu.

Način sazivanja sjednica Upravnog odbora i način njihovog vođenja propisuje se Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

Upravni odbor je dužan obavjestiti Nadzorni odbor o održavanju sjednice i pitanjima o kojima će se raspravljati na sjednici.

Upravni odbor može raditi kada na sjednici prisustvuje više od polovine članova.

Odluke Upravnog odbora donose se u skladu sa Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

Glasanje na sjednici je javno, izuzev ako Upravni odbor odluči drugačije.

Član 25.

Za obavljanje povremenih ili privremenih poslova iz svoje nadležnosti Upravni odbor može formirati posebne komisije ili radne grupe, odnosno angažovati stručne osobe.

Upravni odbor može formirati Odbor solidarnosti koji će odlučivati o zahtjevima članova Sindikata za dodjelu novčane pomoći i drugim sličnim pitanjima.

Predsjednik Upravnog odbora je obavezno i predsjednik Odbora solidarnosti.

Sastav,   djelokrug   i   osnovi   načina  rada  Odbora   solidarnosti   propisuje   se Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

c)   Nadzorni odbor

Član 26.

Nadzorni odbor ima predsjednika i dva člana od kojih, u skladu sa mogućnostima, najmanje jedan član treba biti diplomirani ekonomista.

Nadzorni odbor prati pravilnost primjene provođenja svih akata i propisa, upotrebu finansijskih sredstava, pravilnost njihove primjene i drugo.

Nadzorni odbor podnosi godišnji redovni izvještaj  Skupštini, a po potrebi i vanredne izvještaje i inicijative.

Nadzornii odbor u slučaju potrebe daje prijedloge i mišljenja Upravnom odboru.

Predsjednik Nadzornog odbora saziva i rukovodi sjednicom.

Nadzorni odbor donosi Poslovnik o svom radu.

d) Statutarna komisija

Član 27.

Statutarna  komisija  ima  predsjednika  i  dva  člana  od  kojih,  u  skladu  sa mogućnostima, najmanje jedan član treba biti diplomirani pravnik.

Statutarna komisija vrši usklađivanje  Statuta Sindikata  sa  Statutom Unije i priprema prijedlog usklađenog Statuta Skupštini Sindikata, ocjenjuje usklađenost akata Sindikata sa Statutom Sindikata, daje tumačenje Statuta Sindikata, daje mišljenje o pojedinim odredbama Statuta Sindikata, zauzima stavove o svim sporovima u primjeni Statuta Sindikata, razmatra prijedloge i predlaže način rješavanja nastalih sporova u primjeni Statuta Sindikata i inicira izmjene i dopune pojedinih odredbi Statuta Sindikata.

e) Sekretar

Član 28.

Sindikat može imati sekretara.

Sekretara bira i smjenjuje Upravni odbor, na period od 4 godine, s pravom reizbora.

Sekretar obavlja stručne poslove, učestvuje u pripremama akata za organe Sindikata,   prisustvuje   njihovim   sjednicama  i   učestvuje  u  njihovom  radu  bez  prava odlučivanja.

Zajedno sa predsjednikom Upravnog odbora stara se o realizaciji programskih i planskih zadataka, općih akata članice Unije, o sprovođenju odluka i zaključaka Skupštine, Upravnog odbora, Nadzornog odbora i drugih odgovarajućih organa.

Sekretar neposredno rukovodi radom Stručne službe Sindikata i odgovoran je za njen blagovremen, pravilan i zakonit rad.

Sekretar čuva i rukuje sa pečatom Sindikata, potpisuje akte tekuće korespodencije i zastupa  Sindikat u  imovinsko-pravnim  i  drugim pitanjima uz saglasnost predsjednika Upravnog odbora.

f) Računovodstvo

Član 29.

Sindikat   ima   stručnu   službu   računovodstva   koju   čini   jedan   diplomirani ekonomista, a po potrebi i više lica.

Služba računovodstva obavlja sve potrebne finansijske i računovodstvene poslove Sindikata, vrši evidenciju imovine Sindikata i druge poslove koje naloži Upravni odbor.

Službu računovostva bira i smjenjuje Upravni odbor.

VII PREDSTAVLJANJE I ZASTUPANJE SINDIKATA

Član 30.

Predstavljanje i zastupanje Sindikata obavlja predsjednik Skupštine i predsjednik Upravnog odbora.

Predsjednik Upravnog odbora za svoj rad i rad Upravnog odbora odgovoran je Skupštini Sindikata.

Predsjednik Upravnog odbora je naredbodavac za izvršenje finansijskog plana i potpisuje akte koje donosi Upravni odbor.

Predsjednik Upravnog odbora, zajedno sa sekretarom Sindikata, priprema materijale za sjednice Upravnog odbora i sjednice Skupštine Sindikata.

Mandat lica za zastupanje i predstavljanje Sindikata je 4 godine sa pravom reizbora.

Član 31.

Sindikat je pravno lice i ima svoj transakcijski račun, po potrebi i podračune u skladu sa zakonom.

VIII SREDSTVA I NAČIN FINANSIRANJA SINDIKATA

Član 32.

Sindikat se finansira iz slijedećih izvora:

  • članarine,
  • donacija,
  • dotacija,
  • i drugih izvora u skladu sa Zakonom.

Član 33.

Sindikalna članarina za zaposlenog člana sindikata iznosi 1% neto plaće, za penzionera 0,5% neto penzije, a za kadete članstvo u sindikatu je besplatno.

Članarina za zaposlene članove prikuplja se putem platne liste, a za penzionere putem blagajne Sindikata.

IX IMOVINA SINDIKATA, NAČIN RASPOLAGANJA SREDSTVIMA I IMOVINOM SINDIKATA I FINANSIRANJE UNIJE

Član 34.

Imovinu Sindikata čini sva pokretna i nepokretna imovina, sva stalna i obrtna sredstava i sva prava Sindikata.

Sva imovina Sindikata mora biti evidentirana u skladu sa zakonskim i podzakonskim  propisima koji uređuju ovu materiju.

Svi organi i članovi Sindikata imaju pravo i obavezu da Upravnom odboru daju prijedloge, sugestije i mišljenja vezano za upravljanje imovinom Sindikata i staranje o istoj.

Član 35.

Cjelokupnom imovinom Sindikata upravlja, raspolaže i vrši njenu zaštitu Upravni odbor.

U skladu sa odlukom Upravnog odbora imovinom Sindikata može upravljati Odbor solidarnosti, s tim da njegove odluke potpisuje predsjednik Upravnog odbora.

Član 36.

Odluku o upotrebi finansijskih sredstava iz člana 35. ovog statuta donosi Upravni
odbor.

Finansijska sredstva troše se na osnovu finansijskog plana prihoda i rashoda koji se donosi u novembru tekuće godine za narednu godinu, a u skladu sa Pravilnikom o korištenju finansijskih sredstava koji donosi Upravni odbor.

Član 37.

Sva članarina prikupljena u Sindikatu uplaćuje se na transakcijski račun Sindikata.

Za vrijeme dok je u članstvu Unije, Sindikat ima obavezu da uplaćuje 20% prikupljene   članarine   svakog  mjeseca,   dva  dana  po  prispjeću  sredstava  članarine na transakcijski račun Unije.

X KOLEKTIVNO PREGOVARANJE

Član 38.

Kolektivno pregovaranje vrši se sa Ministarstvom – poslodavcem, a po potrebi i na svim drugim nivoima vlasti i sa svim institucijama čija je djelatnost vezana za radnopravne odnose policijskih službenika, državnih službenika i namještenika u Ministarstvu.

Kolektivno pregovaranje se obavlja u skladu sa zakonima i drugim aktima koji regulišu oblast radnopravnih odnosa.

Za vrijeme članstva u Uniji, u kolektivnom pregovaranju, Sindikat učestvuje u saradnji i koordinaciji sa Unijom ili putem tijela Unije.

Član 39.

Za   zaključivanje   kolektivnih   ugovora   Unija,   odnosno   Sindikat   formira pregovarački odbor.

Pregovarački odbor broji najmanje pet članova.

Predsjednik Unije, odnosno Sindikata, je po funkciji predsjednik pregovaračkog odbora.

Član 40.

Pregovarački odbori se formiraju u skladu sa nivoom i područjem djelovanja.

Član 41.

Predsjednik Unije, na zahtjev Sindikata, imenuje članove pregovaračkog odbora za sve nivoe pregovora.

U sastav pregovaračkog odbora Sindikata može biti uključen i predstavnik Unije.

Na zahtjev Upravnog odbora Sindikata, predsjednik Unije određuje predstavnika u pregovaračkom odboru članice Unije iz reda izvršnih organa Unije ili drugog adekvatnog člana sindikata.

Član 42.

Članovima pregovaračkog odbora izdaje se posebno ovlaštenje.

Ovlaštenje za pregovore na nivou FBiH daje Centralni odbor Unije, a na nivou Sindikata ovlaštenje daje Upravni odbor.

Član 43.

Za potpisivanje usaglašenog teksta kolektivnog ugovora ovlašten je predsjednik upravnog odbora, za nivo za koji se potpisuje kolektivni ugovor.

Na nivou Sindikata, prije potpisivanja, usaglašeni tekst kolektivnog ugovora utvrđuje Upravni odbor Sindikata.

Kolektivnim ugovorom na nivou Sindikata, bez saglasnosti Centralnog odbora Unije, ne može se utvrditi manji obim prava i obaveza od nivoa kolektivnog ugovora koji je sklopila Unija.

XI ŠTRAJK I DRUGI METODI PRITISKA

Član 44.

Sindikat ima pravo na ostvarivanje svih zakonom dozvoljenih metoda pritiska prema organima vlasti i drugim institucijama, a u cilju ostvarivanja svojih prava iz oblasti radno-pravnih odnosa, provođenja mjera zaštite na radu i drugih okolnosti bitnih po život i obezbjeđenje uslova rada članova Unije.

Član 45.

Javna saopćenja, otvorena pisma i slične metode pritiska samoinicijativno može preduzimati predsjednik Upravnog odbora ili na inicijativu Upravnog odbora Sindikata ili na na inicijativu Centralnog odbora Unije.

Član 46.

(l)Odluku o organiziranju javnog okupljanja ili mirnog protesta na nivou Sindikata donosi Upravni odbor Sindikata uz obavezno obavještavanje Centralnog odbora Unije. (2) Odluku o organiziranju štrajka, bez obzira o kojem se nivou radi, donosi Centralni odbor Unije na zahtjev Upravnog odbora Sindikata ili na inicijativu predsjednika Unije.

Član 47.

Prijedlog za mjere pritiska iz člana 44. ovog statuta mora se pismeno obrazložiti uz pismenu saglasnost najmanje 75% članova Sindikata.

XII SOCIJALNA ZAŠTITA I MATERIJALNA POMOĆ ČLANOVIMA SINDIKATA

Član 48.

Sindikat, za potrebe socijalne zaštite svojih članova, može formirati fondove u skfladu sa Zakonom (Fond solidarnosti, Štrajkački fond i dr.).

Članovi sindikata u određenim slučajevima imaju pravo na materijalnu pomoć. Rad fondova iz prethodnog stava, članstvo u fondovima, način podnošenja zahtjeva, kriteriji i uvjeti za dodjelu pomoći članovima fondova i drugi bitni detalji, uredit će se odgovarajućim pravilnicima koje donosi Upravni odbor Sindikata.

Ukoliko Sindikat ne formira fond iz stava (1) ovog člana članovi Sindikata ostvaruju pravo na materijalnu pomoć kroz rad Odbora solidarnosti.

XIII JAVNOST RADA

Član 49.

Rad Sindikata je javan.

O radu Sindikata javnost se obavještava putem sredstava informisanja ili na drugi podesan način.

Obavještenja za javnost o radu i aktivnostima Sindikata daje predsjednik Upravnog odbora, a u njegovoj odsutnosti zamjenik predsjednika.

XIV PEČAT I ZNAK SINDIKATA

Član 50.

Sindikat ima svoj pečat i štambilj.

Pečat Sindikata je okruglog oblika sa prečnikom od 30 mm u koncentričnom krugu ispisan je tekst: SINDIKAT POLICIJE KANTONA SARAJEVO.

U sredini se nalazi znak Sindikata policije Kantona Sarajevo.

Štambilj Sindikata je pravougaonog oblika dimenzija 60×20 mm sa tekstom: SINDIKAT  POLICIJE   KANTONA   SARAJEVO     i   rubriciranim  prostorom  za evidentiranje akata i datuma.

Tekst pečata i štambilja Sindikata je na službenim jezicima i pismu propisanim u Ustavu Kantona Sarajevo.

Član 51.

Znak Sindikata policije Kantona Sarajevo ima oblik štita tamnoplave boje, koji je oivičen žutom linijom. U gornjem dijelu štita u polukrugu u dva  reda ispisan je naziv «SINDIKAT POLICIJE KANTONA SARAJEVO», a ispod njega je ispisan skraćeni naziv – SPKS. U sredini štita nalazi se krug žute boje, a u njegovoj sredini je krug tamnoplave boje u kojem se nalazi crtež vage i strelice, što predstavlja simbol policijskih službenika, dok se u gornjem dijelu nalazi knjiga što simbolizira državne službenike i namještenike, a u donjem dijelu kruga nalazi se stilizirani crtež rukovanja što simbolizira zajedništvo i solidarnost. Oko kruga žute boje nalazi se crtež vijenca žute boje. Dimenzije znaka su; visina 40 milimetara i širina 32 milimetra.

XV NAKNADA ZA OBAVLJANJE POSLOVA U ORGANIMA SINDIKATA I OBAVLJANJE STRUČNIH I DRUGIH POSLOVA U SINDIKATU

Član 52.

Za kontinuirano obavljanje poslova u organima Sindikata članovima pripada naknada za rad čiju visinu određuje Upravni odbor vodeći računa o svim slijedećim kriterijima:

  • raspoloživim sredstvima Sindikata,
  • izvorima finansiranja Sindikata,
  • objektivnim budućim obavezama Sindikata,
  • dospjelim obavezama Sindikata,
  • ostavrenom nivou materijalne pomoći članovima Sindikata,
  • planiranim ciljevima Sindikata,
  • objektivnom uloženom radu članova određenog organa Sindikata (broj radnih sati, broj sastanaka u mjesecu, obim i složenost posla, djelotvornost rada, značaj rada za jačanje Sindikata i slično).

Profesionalizacija poslova definira se u skladu sa Statutom i Poslovnikom o radu Upravnog odbora.

Odluku o poslovima koji će se profesionalno obavljati za potrebe Sindikata donosi Upravni odbor.

O formiranju, obimu i vrsti stručnih službi odluku donosi Upravni odbor, a u skladu sa trajnim obimom poslova u organima Sindikata.

Upravni odbor može svojom odlukom dio stručnih poslova povjeriti stručnoj službi Unije, nekom od granskih sindikata ili drugom kompetentnom organu, pravnom licu ili pojedincu.

XVI FINANSIJSKI IZVJEŠTAJ I IZVJEŠTAJ O RADU

Član 53.

Skupština  je obavezna, najmanje jedanput godišnje, dvotrećinskom većinom, usvojiti finansijski izvještaj i izvještaj o radu.

Navedene izvještaje priprema i  Skupštini dostavlja Upravni odbor.

XVII IZMJENE I DOPUNE STATUTA

Član 54.

Statut, njegove izmjene i dopune donosi Skupština dvotrećinskom većinom glasova prisutnih delegata na sjednici.

Član 55.

Prijedlog za izmjenu i dopunu ovog statuta podnosi Upravni odbor.

Inicijativu za izmjene i dopune ovog statuta može dati svaki član Sindikata pismeno, putem Upravnog odbora, najkasnije 60 dana prije održavanja sjednice Skupštine.

O inicijativi iz stava (2) ovog Člana odlučuje Upravni odbor i o istom obavještava podnosioca inicijative.

XVII  PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 56.

Sindikat prestaje  sa radom  dvotrećinskom odlukom Skupštine.

Odlukom o prestanku rada Sindikata, utvrđuje se kome pripada, preostala, pokretna i nepokretna imovina Sindikata.

Član 57.

Na dan usvajanja ovog Statuta prestaju da važe odredbe Statuta Udruženja građana Sindikata policije Kantona Sarajevo, broj: 2198 od 29.05.1998.godine.

Član 58.

Statut stupa na snagu danom donošenja na Skupštini Sindikata, odnosno ovjerom od strane nadležnog ministarstva pravde.